Bekijk alles

Raadpleeg de Engelse versie als onze officiële versie.Opbrengst

Europa
France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English)
Aziatisch-Pacifisch
Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino)
Afrika, India en het Midden -Oosten
United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ)
Zuid -Amerika / Oceanië
New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português)
Noord Amerika
United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
HuisblogHoeveel weet u over auto -batterijgewicht?
Op 2024/04/28

Hoeveel weet u over auto -batterijgewicht?


Naarmate het gebruik van auto's toeneemt, neemt ook de technologie die hen aandrijft, vooral als het gaat om de essentiële batterij.De impact van batterijgewicht op de dynamiek van de voertuig kan niet worden overschat.Lichtere batterijen, zoals die gemaakt van lithium-ion, bieden verbeterde brandstofefficiëntie en een grotere flexibiliteit in plaatsing, wat bijdraagt aan een verbeterde voertuigbalans en behandeling.Dit komt echter ten koste van de duurzaamheid en, vaak, vermogen, waar zwaardere batterijen voor loodzuur kunnen heersen.De keuze van het batterijgewicht en het type omvat een strategische overweging van het beoogde gebruik van het voertuig, omgevingscondities en de balans tussen de levensduur van kosten en prestaties.Door dit uitgebreide inzicht te integreren, kunnen autofabrikanten en voertuigeigenaren geïnformeerde beslissingen nemen die zowel de prestaties als de milieuvoetafdruk van hun voertuigen optimaliseren.Dit artikel duikt in de verschillende soorten autobatterijen, gericht op de substantiële verschillen tussen loodzuur- en lithium-ionbatterijen, en de specifieke scenario's waar elk type uitblinkt.Het onderscheid in batterijgewichten weerspiegelt niet alleen de diversiteit in hun constructie en materialen, maar onderstrepen ook hun integratie in voertuigfunctionaliteit en efficiëntie.Door deze variaties te onderzoeken, krijgen we inzicht in hoe de vooruitgang in de batterijtechnologie de prestaties van de voertuig en gebruikerservaring kan verbeteren.

Catalogus


1. Hoeveel weegt een auto -batterij?
2. Hoe weet ik het gewicht van mijn autobatterij?
3. Soorten autobatterijen
4. Tien auto -batterijpakket aanbevelingen
5. Gewicht van verschillende merken autobatterijen
6. Hoe vind je het beste auto -batterijgewicht?
7. voor- en nadelen van lichtgewicht batterijen
8. Conclusie

 Car battery
Afbeelding 1: Autobatterij

Hoeveel weegt een auto -batterij?


Verschillende autobatterijen hebben verschillende gewichten.Dit verschil weerspiegelt niet alleen verschillen in de technologie en materialen van de batterijen zelf, maar ook hun verschillende rollen in voertuigontwerp.Een gedetailleerde analyse van deze gewichtsveranderingen kan helpen begrijpen hoe batterijtechnologie de algemene prestaties en efficiëntie van een auto beïnvloedt.

Loodzuurbatterijen, als de klassieke keuze voor autobatterijen, worden meestal gebruikt in traditionele auto's.Hun gewicht varieert over het algemeen van 30 tot 50 pond (ongeveer 13 tot 23 kilogram).Dit type batterij wordt op grote schaal gebruikt, voornamelijk omdat het relatief goedkoop is om te produceren en heeft zijn betrouwbaarheid en onderhoudsgemak gedurende vele jaren van gebruik bewezen.Hoewel loodzuurbatterijen zwaarder zijn en een lagere energiedichtheid hebben, houden hun volwassen herstelsystemen en lagere vervangingskosten hen concurrerend bij traditionele brandstofvoertuigen.

Met de ontwikkeling van technologie, beginnen hybride elektrische voertuigen en pure elektrische voertuigen meer geavanceerde batterijtechnologie aan te nemen.Hybride auto's, zoals de Toyota Prius, hebben vaak nikkel-metaal hydridebatterijen of meer geavanceerde lithium-ionbatterijen, die tot 100 pond kunnen wegen (ongeveer 45 kilogram).Nikkel-metal hydridebatterijen bieden een betere energiedichtheid dan loodzuurbatterijen en zijn geschikt voor het schakelen tussen elektrische en brandstofvermogensbehoeften.Lithium-ionbatterijen worden gebruikt in de nieuwste hybride en elektrische voertuigen vanwege hun hogere energiedichtheid en een langere levensduur, ondanks hun hogere initiële kosten.

In het bijzonder gebruiken pure elektrische voertuigen zoals het Tesla-model S grote lithium-ionbatterijen die meer dan 1.000 pond wegen.Het batterijpakket van de Tesla -model S is ongeveer 1.200 pond (ongeveer 540 kilogram).Dit grote batterijpakket ondersteunt niet alleen het rijden op lange afstand van voertuigen en vermindert het aantal laadtijden, maar is ook de voorkeur voor de uitstekende efficiëntie van energie-release en snellaadmogelijkheden.Het gebruik van lithium-ionbatterijen markeert een belangrijke opmars in technologie voor elektrische voertuigen, omdat hun hoge energiedichtheid en lage zelfontladingspercentages elektrische voertuigen een haalbare optie maken voor langeafstandsreizen.

Het gewicht van deze batterijen is direct gerelateerd aan beslissingen over voertuigontwerp, zoals de aandrijflijnindeling van het voertuig, structurele sterkte en krachtefficiëntie.Een zwaardere batterij kan vereisen dat een voertuig een sterkere ondersteuningsstructuur heeft, die van invloed kan zijn op het algehele gewicht en energie -efficiëntie van het voertuig.Daarom moeten autofabrikanten rekening houden met het gewicht, de kosten, de levensduur en de milieu -impact van batterijen bij het ontwerpen.


Hoe weet ik het gewicht van mijn auto -batterij?


Om het gewicht van uw autobatterij nauwkeurig te bepalen wanneer directe informatie niet gemakkelijk toegankelijk is, kunt u een reeks praktische stappen volgen, waardoor uw begrip van zowel het proces als de betrokken details wordt verbeterd.

Onderzoek aanvankelijk het label op de batterij zelf, wat de meest directe aanpak is.Dit label vermeldt meestal het gewicht in ponden of kilogrammen, naast essentiële technische details zoals de samenstelling en spanning van de batterij.Het inspecteren van het etiket is eenvoudig: u tilt de kap op, lokaliseert de batterij, vaak beveiligd in een hoek van het motorcompartiment en veegt het vuil of het vuil weg en verdoezelt het label.Als het label is vervaagd of versleten, wat gebruikelijk is bij oudere batterijen, is de volgende stap om de handleiding van de batterij te vinden.Meestal opgeslagen in het handschoencompartiment of met de onderhoudsrecords van uw voertuig, bevat deze handleiding uitgebreide specificaties en onderhoudsrichtlijnen voor de batterij.

Als het label onleesbaar is en de handleiding ontbreekt, is uw volgende optie om het BCI -nummer van de batterij te identificeren.Deze code is een industriestandaard die gedetailleerde informatie biedt over de grootte, het type en het gewicht van de batterij.Vaak aan de zijde van de batterij, kan dit nummer worden gebruikt om te verwijzen naar een specificatieblad dat overeenkomt met de BCI -code.Veel batterijfabrikanten en leveranciers bieden online tools waarbij het invoeren van het BCI -nummer gedetailleerde specificaties ophalen.

Als al het andere faalt, is het rechtstreeks reiken naar de fabrikant van de batterij een betrouwbare fallback.Fabrikanten houden gedetailleerde gegevens van hun producten bij en kunnen precieze informatie bieden over de afmetingen, het gewicht van de batterij en de technologie die het gebruikt.Direct contact met de fabrikant beveiligt niet alleen nauwkeurige informatie, maar biedt ook deskundige richtlijnen over batterijonderhoud en compatibiliteit, zodat de batterij die u gebruikt ideaal geschikt is voor uw voertuig.

Door zich aan deze stappen te houden, kunt u precies het gewicht van uw autobatterij bepalen.Dit proces verdiept niet alleen uw begrip van de fysieke en technische kenmerken van de batterij, maar helpt ook aanzienlijk wanneer u weloverwogen beslissingen moet nemen over batterijvervanging of upgrades.Elke stap bouwt voort op de laatste en vormt een logische volgorde die uw operationele ervaring en begrip van de betrokken taken verrijkt.


Soorten autobatterijen


Autobatterijen zijn er in verschillende typen, elk met unieke kenmerken, die zich voornamelijk concentreren op loodzuur- en lithium-ionbatterijen.Een uitputtend onderzoek omvat het kijken naar de fundamentele constructie, factoren die het gewicht en specifieke kenmerken van elk type beïnvloeden.

Loodzure batterijen komen voor in moderne voertuigen.Ze bestaan uit loodplaten ondergedompeld in een oplossing van zwavelzuur en water.Het gewicht van deze batterijen hangt aanzienlijk af van hun grootte en constructie.Bijvoorbeeld, de gemeenschappelijke groep 35 of groep 65 batterijen die in de meeste personenauto's en lichte vrachtwagens worden gevonden, wegen bijvoorbeeld tussen de 25 en 40 pond.De grotere batterijen van Group 75 die worden gebruikt in pick-ups, SUV's en sommige luxe voertuigen van het hele groot, variëren meestal van 50 tot 60 pond.Voor zware en bedrijfsvoertuigen worden de nog grotere groep 31 batterijen gebruikt, met een gewicht van meer dan 70 pond.

 Lead-acid battery
Afbeelding 2: Loodzure batterij


Het gewicht van een loodzuurbatterij wordt beïnvloed door verschillende factoren.De pakketgrootte bepaalt de fysieke afmetingen van de batterij en de basisstructuur, waardoor het gewicht wordt beïnvloed.Een kleinere groep 24 -batterij, bijvoorbeeld, meet ongeveer 13 "x6,5" x7,5 ", terwijl de grotere groep 31 13" x6 11/16 "x9 3/8" meet.De vermogenscapaciteit, aangegeven door koude cranking versterkers (CCA) of reservecapaciteit (RC), speelt ook een rol.Hogere CCA- of RC -beoordelingen vereisen grotere, zwaardere platen en meer elektrolyten om effectief te functioneren.De configuratie van de batterijterminals - boven of boven of zij - beïnvloedt ook het gewicht van de batterij.Top-terminale batterijen zijn meestal lichter omdat hun omhulsels dunner kunnen worden gemaakt.Aan de andere kant hebben zij-terminale batterijen dikkere wanden nodig om de klemkrachten te hanteren, waardoor ze zwaarder zijn.De keuze van materialen, zoals loodkalcium- of lood-tin-legeringen, vergeleken met pure lood, beïnvloedt ook het gewicht, waarbij legeringen over het algemeen lichter zijn.

Lithium-ion batteries
Figuur 3: lithium-ionbatterijen


Lithium-ionbatterijen, bekend om hun lichtgewicht en compacte grootte, zijn steeds populairder in de autosector en vervangen traditionele loodzuurbatterijen.Een middelgrote lithium-ionbatterij weegt meestal slechts 10-15 pond, aanzienlijk minder dan een vergelijkbare loodzuurbatterij die meer dan 30 pond kan wegen.Het verminderde gewicht van lithium-ionbatterijen vermindert de algehele last van het voertuig, verbetert de brandstofefficiëntie en verlengt het driving bereik, waardoor ze vooral geschikt zijn voor elektrische en hybride voertuigen.

Er zijn ook merkbare gewichtsverschillen tussen standaard natte cellen, AGM -cellen en gelcellen.Standaard natte batterijen bevatten een vloeibare zwavelzuur -elektrolyt, terwijl AGM -batterijen de elektrolyt bevatten die is geabsorbeerd in glasvezelmatten, wat iets toevoegt aan hun gewicht.Gelbatterijen gebruiken een gelekelyt op basis van silica die dikkere interne platen vereist om drogen te voorkomen, waardoor ze meestal 2-5 pond zwaarder zijn dan hun natte tegenhangers.Deze technologische en materiële variaties beïnvloeden de batterijprestaties en geschiktheid aanzienlijk.


Tien auto -batterijpakket aanbevelingen


Het kiezen van de juiste auto -batterij omvat het begrijpen van de verschillende specificaties en beschikbare typen.Deze gids duikt in de details van de tien meest gebruikte Battery Council International (BCI) groepsgroottes voor autobatterijen, waarbij leadzuur- en lithium-ionbatterijen worden vergeleken met verschillende voertuigbehoeften.

Loodzure batterijen komen veel voor in de auto-industrie vanwege hun duurzaamheid en kosteneffectiviteit.Deze batterijen zijn vooral geschikt voor voertuigen die zwaardere elektrische belastingen dragen, zoals die met uitgebreide multimediasystemen of lieren.Voor recreatieve voertuigen, die meestal afhankelijk zijn van diepe cyclusbatterijen voor uitgebreid stroomgebruik, ligt de focus hier op startbatterijen die ideaal zijn voor zowel standaard als bedrijfsvoertuigen.

De BCI Group 24-batterijen, bekend om hun diepe cyclus en dual-purpose-mogelijkheden, passen uitstekend voor voertuigen die zijn uitgerust met dubbele batterijsystemen.Ze wegen tussen 43 en 57 pond (ongeveer 19,5 tot 25,8 kg), een bewijs van hun vermogen om regelmatige diepe lozingen te ondersteunen.In situaties waarin groep 24 batterijen niet beschikbaar zijn, dienen groep 34 batterijen als een levensvatbare vervanger.Hoewel ze lichter en kleiner zijn, zijn groep 34 batterijen speciaal ontworpen voor opstarttoepassingen en kunnen ze de sterke stroom leveren die nodig is om motoren te voeden.


Model

Type batterij
Scheikunde

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco m24agm

Diepe kringloop
AGM

80
140

500
625

43.0 lbs;~ 19,5 kg
-

Battle geboren BB1250

Diepe kringloop
LifePo4

50
120

60a const.
100A 30s

22 pond;9,96 kg
-

Battle geboren BB1275

Diepe kringloop
LifePo4

75
180

100a const.
200a 30s

27 pond;12.23 kg

Exide Edge FP-AGM24DP

Dubbel doel
AGM

75
145

775
930

50 lbs;~ 22,7 kg

Lifeline GPL-24T

Diepe kringloop
AGM

80
149

550
680

56 pond;25,5 kg
-

Litime 12v 100ah mini

Diepe kringloop
LifePo4

100
240

100a cont.
250a 5 sec

19 pond;8,6 kg

Mighty Max ML75-12

Diepe kringloop
AGM

77
-

-
-

50.71 lbs;~ 22,97 kg

Mighty Max ML75-12 gel

Diepe kringloop
Gel

75
-

-
-

50,55 pond;22,9 kg
-

Northstar NSB-AGM24F

Dubbel doel
AGM

76
160

840
1000

57 pond;~ 25,8 kg
-

Power Sonic PS-12750

Diepe kringloop
AGM

78
-

900A 5S

50,6 lbs;22,9 kg
-

UPG UB12750

Diepe kringloop
AGM

75
-

-
-

49.1 lbs;~ 22,3 kg

VMAXTANKS FLP24-1265

Diepe kringloop
LifePo4

65
~ 150

65a const.
120a 3s.

15,5 lbs, 7,0 kg
-

VMAXTANKS MB107-85

Diepe kringloop
AGM

85
170

-
-

55 pond;~ 24,9 kg

VMAXTANKS MR107-85

Diepe kringloop
AGM

85
160

-
700

55 pond;~ 24,9 kg

VMAXTANKS SLR-85

Diepe kringloop
AGM

85
180

-
-

55 pond;~ 24,9 kg

Weize FP12750/TL1275

Diepe kringloop
AGM

77
-

-
-

46 pond;20,9 kg

Grafiek 1: De specificaties van de meest populaire BCI Group 24 -batterijen


BCI Group 34/78 Batterijen combineren de kwaliteiten van zowel start- als diepe cyclusbatterijen.Met een gewicht tussen 37 tot 51 pond (ongeveer 16,8 tot 23,1 kg) zijn ze ontworpen om zowel de boven- als zijaansluitverbindingen te ondersteunen, waardoor ze veelzijdig worden voor verschillende voertuigopstellingen.


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco 78agm

Beginnend
AGM

60
115

740
890

37,8 lbs;17,2 kg
-

Bosch Group 78 Platinum

Dubbel doel
AGM

60
120

770
-

43 pond;19,5 kg
-

Delphi Bu9078 MaxStart

Beginnend
AGM

55
120

775
-

43 pond;19,5 kg
-

Northstar NSB-AGM34/78

Dubbel doel
AGM

65
134

880
1050

51 pond;23,1 kg
-

Northstar NSB-AGM78

Dubbel doel
AGM

65
134

880
1050

51 pond;23,1 kg
-

Odyssey 34/78-PC1500DT

Dubbel doel
AGM

68
135

850
1050

49,5 lbs;22,4 kg
-

Odyssey 78 PC1500

Dubbel doel
AGM

68
135

850
1050

49,5 lbs;22,4 kg
-

Odyssey 78-790

Dubbel doel
AGM

61
114

792
990

47.1 lbs;21,4 kg
-

Optima 8004-003 34/78 Redtop

Beginnend
AGM

50
100

800
1000

38,8 pond;17,6 kg
-

Optima 8014-045 D34/78 Gele top

Dubbel doel
AGM

55
120

750
870

43.5 lbs;19,7 kg
-

Optima 8078-109 78 Redtop

Beginnend
AGM

50
100

800
1000

39.5 lbs;17,9 kg
-

Grafiek 2: De specificaties van de meest populaire BCI -groep 34/78 batterijen


Voor personenauto's zijn de BCI Group 35 -batterijen een veel voorkomende keuze.Deze batterijen variëren in gewicht van 31 tot 50 pond (ongeveer 14 tot 22,7 kg).De lithiumvarianten van deze batterijen zijn aanzienlijk lichter, gemiddeld ongeveer 16 pond (ongeveer 7,3 kg), wat bijdraagt aan het verminderen van het totale voertuiggewicht en het verbeteren van de brandstofefficiëntie.


Model

Accu Type

Batterijchemie

Ah

RC

CCA

MCA

Gewicht (lbs/kg)

Arc-engel Groep 35

Beginnend
LifePo4

40
~ 96

900
-

16 pond;7.3 kg
-

Bosch S6523B

Dual Doel
AGM

53
110

650
780

40 pond;18,1 kg
-

Delphi Bu9035

Dual Doel
AGM

50
100

680
-

40 pond;18,1 kg
-

Diehard 38275

Dual Doel
AGM

50
100

650
-

42 pond;19,0 kg
-

Northstar NSB-AGM35

Dual Doel
AGM

60
115

740
880

49 pond;22,2 kg
-

Optima 8020-164 35 Redtop

Beginnend
AGM

44
90

720
910

31.7 pond;14,4 kg

Optima 8040-218 D35 Yellowtop

Dual Doel
AGM

48
98

620
770

36.4 pond;16,5 kg
-

Odyssey 35-PC1400T

Dual Doel
AGM

65
130

850
950

50 pond;22,7 kg
-

Odyssey ODP-AGM35

Dual Doel
AGM

59
110

675
-

45.9 pond;20,8 kg
-

PowerTex PTLG35

Dual Doel
LifePo4

48
~ 115

430
910

13.5 pond;6.1 kg
-

Xing Cell Group 35

Dual Doel
LifePo4

42
~ 100

500
-

13.6 pond;6.2 kg
-

Grafiek 3: De specificaties van de meest populaire BCI Group 35 -batterijen


BCI Group 47 batterijen (H5, L2, 55L2), meestal gevonden in compacte auto's en kleinere voertuigen, hebben een gewichtsbereik van 39 tot 41 pond (ongeveer 17,7 tot 18,6 kg), wat een compacte krachtoplossing biedt zonder overmatig bulk.


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

ACDELCO 47AGM Professional

Beginnend
AGM

60
115

630
-

39.2 lbs;17,8 kg
-

Acdelco 47agma goud

Beginnend
AGM

60
105

660
-

39.24 pond;17,8 kg
-

Bosch S6-47 AGM-batterij

Beginnend
AGM

60
100

600
690

39 pond;17,7 kg
-

Deka 9A47 Intimidator

Dubbel doel
AGM

60
100

600
690

39 pond;17,7 kg
-

Delphi Bu9047 MaxStart

Beginnend
AGM

60
100

600
-

38,5 lbs;17,5 kg
-

Interstate groep 47/H5 batterij

Beginnend
Nat/overstroomd

54
100

650
810

32.9 lbs;14,9 kg
-

Interstate Group 47/H5 AGM Accu

Beginnend
AGM

60
100

650
750

39.2 lbs;17,8 kg
-

Marxon AGM-L60-MX-batterij

Beginnend
AGM

60
105

660
-

40,97 pond;18,6 kg
-

Optima DH5 Yellowtop

Dubbel doel
AGM

64
115

700
-

44 pond;20 kg
-

UPLUS AGM-L60-UP-batterij

Beginnend
AGM

60
105

660
-

40 pond;18,1 kg
-

Weize Group 47 -batterij

Dubbel doel
AGM

60
100

680
-

41,6 lbs;18,9 kg
-

Grafiek 4: De specificaties van de meest populaire BCI Group 47 -batterijen


Voor veel Europese voertuigen zijn de BCI Group 48 -batterijen (H6, L3, 66L3) geschikt, met een gewicht tussen 45 en 54 pond (ongeveer 20,4 tot 24,5 kg).Ze bieden een uitgebalanceerd compromis tussen grootte en vermogenscapaciteit.


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco 48agm professional

Beginnend
AGM

70
120

760
-

45,5 lbs;20,6 kg
-

Deka 9A48 Intimidator

Dubbel doel
AGM

70
120

760
875

45 pond;20,4 kg
-

Delphi Bu9048 MaxStart

Beginnend
AGM

70
120

760
-

45,5 lbs;20,6 kg
-

Interstate MTX-48/H6 AGM

Beginnend
AGM

70
-

760
-

45.4 lbs;20,6 kg
-

Marxon Group 48 H6 L3

Beginnend
AGM

70
120

760
-

46.53 lbs;21.1 kg
-

Northstar NSB-AGM48

Dubbel doel
AGM

69
135

775
880

48 pond;21,8 kg
-

Odyssey-batterij 48-720 batterij

Dubbel doel
AGM

69
130

723
842

48 pond;21,8 kg
-

Optima -batterijen Dh6 Yellowtop

Dubbel doel
AGM

72
140

800
928

54 pond;24,5 kg

UPLUS GROUP 48 Batterij

Beginnend
AGM

70
120

760
-

46.53 lbs;21.1 kg
-

Weize Group 48 -batterij

Dubbel doel
AGM

70
120

760
-

47,5 lbs;21,5 kg
-

XS Power D4800

Dubbel doel
AGM

60
120

-
815

47,6 lbs;21,6 kg
-

Grafiek 5: De specificaties van de meest populaire BCI Group 48 -batterijen


BCI Group 49 batterijen (H8, L5, 88L5), gewoonlijk gebruikt in grotere voertuigen, zijn zwaarder, variërend van 57 tot 63 pond (ongeveer 25,9 tot 28,6 kg).Dit gewicht geeft hun capaciteit voor meer stroomopslag en -uitgang aan, geschikt voor voertuigen die meer robuuste energieoplossingen vereisen.


Model

Batterijtype Celtype

Capaciteit (ah) RC (min)

CCA MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco 49agm professional

Beginnend
AGM

95
160

900
-

58,6 lbs;26,6 kg
-

Bosch S6588B S6 platte plaat AGM Accu

Beginnend
AGM

92
160

850
-

61,9 lbs;28,1 kg
-

Deka 9AGM49 AGM Intimidator Accu

Beginnend
AGM

92
170

850
975

58,5 lbs;26,5 kg
-

Delphi Bu9049 MaxStart

Beginnend
AGM

92
170

850
-

58 pond;26,3 kg
-

Duracell AGM49 -batterij

Beginnend
AGM

92
170

850
975

57,8 pond;26,2 kg
-

Exide Edge FP-AGML5/49 Flat Plaat AGM

Dubbel doel
AGM

92
160

850
-

59.8 lbs;27,1 kg
-

Volledige rivier FT890-49

Dubbel doel
AGM

80
168

890
1070

61.1 lbs;27,7 kg
-

Interstate MTX-49/H8

Beginnend
AGM

95
160

900
1000

59 pond;26,7 kg
-

Odyssey 49-950 prestaties

Dubbel doel
AGM

94
160

950
1150

62.8 lbs;28,5 kg
-

Weize Group 49 -batterij

Dubbel doel
AGM

95
160

900
-

56.43 pond;25,56 kg
-

XS Power D4900

Dubbel doel
AGM

80
169

-
1075

59 pond;26,8 kg
-

Grafiek 6: De specificaties van de meest populaire BCI Group 49 -batterijen



BCI Group 51/51R -batterijen worden vaak geïnstalleerd in Aziatische auto's.Deze batterijen vertonen een aanzienlijke gewichtsvariatie, van 25 tot 43 pond (ongeveer 11,4 tot 19,5 kg).De diepe cyclusversies zijn over het algemeen zwaarder dan de startversies, wat hun superieure uithoudingsvermogen benadrukt.


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco ACDB24R

Dubbel doel
AGM

45
70

325
390

29.11 pond;13,2 kg
-

Deka/East Penn 8amu1r

Beginnend
AGM

-
45

320
400

25 pond;11,3 kg
-

Delphi Bu9051p MaxStart

Dubbel doel
AGM

46
60

325
390

29,5 lbs;13,4 kg
-

Optima 8071-167 D51

Dubbel doel
AGM

38
66

450
575

26 pond;11,8 kg

Optima 8073-167 D51R

Dubbel doel
AGM

38
66

450
575

26 pond;11,8 kg

VMAXTANKS SLR60

Diepe kringloop
AGM

60
135

-
-

43 pond;19,5 kg
-

Grafiek 7: De specificaties van de meest populaire BCI Group 51 & 51R -batterijen


BCI Group 65 batterijen, gebruikt in grotere voertuigen zoals vrachtwagens en SUV's, wegen tussen 45 en 57 pond (ongeveer 20,4 tot 25,9 kg).Hun lithium -tegenhangers zijn veel lichter, ongeveer 26 pond (ongeveer 11,8 kg) en bieden vergelijkbare prestaties met verminderd gewicht.


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)

Acdelco 65agm

Dubbel doel
AGM

-
120

750
-

42.5 lbs;19.3 kg

Acdelco 65agmhrc

Dubbel doel
AGM

70
150

775
-

45.8 lbs;20,75 kg
-

Acdelco 65xagm

Dubbel doel
AGM

74
145

950
-

58 pond;26,3 kg
-

Bosch S6551B S6

Dubbel doel
AGM

70
140

760
910

54.9 lbs;24,9 kg
-

Deka 9a65

Dubbel doel
AGM

75
150

775
955

46 pond;20,85 kg
-

Delphi Bu9065 65

Dubbel doel
AGM

75
150

750
-

47,5 lbs;21,5 kg
-

Volledige gasklep FT930-65

Dubbel doel
AGM

75
150

930
1070

57,5 lbs;26,1 kg
-

Northstar NSB-AGM65

Dubbel doel
AGM

69
135

930
1070

55 pond;24,9 kg

Odyssey 65-760

Dubbel doel
AGM

64
129

762
890

49,8 lbs;22,6 kg
-

Odyssey 65-PC1750T

Dubbel doel
AGM

74
145

950
1070

54 pond;24,5 kg

Renogy RBT100LFP12S-G1

Diepe kringloop
Lithium

100
~ 240

100a max.vervolg.

26 pond;11,8 kg
-

XS Power D6500

Dubbel doel
AGM

75
150

-
1070

58.3 lbs;26,4 kg
-

Grafiek 8: De specificaties van de meest populaire BCI Group 65 -batterijen


Ten slotte zijn BCI Group 75 -batterijen optimaal voor voertuigen die een compacte maar betrouwbare startstroombron nodig hebben.Deze batterijen zijn relatief lichter, met een gewicht tussen 33 tot 46 pond (ongeveer 15 tot 20,9 kg).


Model

Type batterij
Celtype

Capaciteit (ah)
RC (min)

CCA
MCA

Gewicht (pond/kg)
Beoordeling

Delphi Bu9075dt MaxStart

Beginnend
AGM

60
100

680
-

41,0 lbs;18,6 kg
-

Odyssey 75-PC1230

Dubbel doel
AGM

55
110

760
815

45,5 lbs;20,6 kg
-

Odyssey 75/86-PC1230DT

Dubbel doel
AGM

55
110

760
815

45,5 lbs;20,6 kg
-

Odyssey ODP-AGM7586

Dubbel doel
AGM

49
89

708
760

43.4 lbs;19,7 kg
-

Optima 8022-091 75/25 Redtop

Beginnend
AGM

44
100

720
910

33.1 lbs;15,0 kg
-

Optima 8042-218 D75/25 Gele top

Dubbel doel
AGM

48
98

620
770

37,8 lbs;17,2 kg
-

Grafiek 9: De specificaties van de meest populaire BCI Group 75 -batterijen


Door de details van elke batterijgroep te begrijpen, kunnen voertuigbezitters beter geïnformeerde keuzes maken die aansluiten bij hun specifieke automotive -behoeften, zodat hun voertuigen zijn uitgerust met de best mogelijke batterij voor een lange levensduur en prestaties.


Gewicht van verschillende merken van autobatterijen


Het batterijgewicht van elk merk varieert, beïnvloed door technologie, materialen en beoogde gebruik en biedt inzichten in wat gebruikers kunnen verwachten in termen van voertuigfunctionaliteit.

Bosch


Bosch wordt gevierd voor het produceren van batterijen van hoge kwaliteit die zorgen voor betrouwbare prestaties.Hun groep 35 batterijen wegen tussen de 38 en 42 pond en passen naadloos in standaard passagiersvoertuigen zonder op te offeren.De batterijen van Group 65, die zwaarder zijn, variërend van 45 tot 50 pond, zijn ontworpen voor grotere voertuigen zoals SUV's en vrachtwagens en uitgerust om meer substantiële elektrische eisen te beheren.

Bosch
Figuur 4: Bosch


Optima


Optima valt op met zijn AGM -technologie (absorberende glasmat), het verbeteren van de krachtefficiëntie en een lange levensduur.De Redtop- en Yellowtop -serie van Optima is opmerkelijk zwaarder met 10 tot 15 pond in vergelijking met vergelijkbare modellen van andere merken.Dit extra gewicht komt van een ontwerp dat zowel hoog startkracht als uithoudingsvermogen voor diepe fietsen ondersteunt, waardoor deze batterijen perfect zijn voor voertuigen die continue en robuuste energievoorraden vereisen.

 Optima
Figuur 5: Optima


Starten


Everstart biedt een economische optie zonder achterblijven in prestaties.Hun Group 35 -batterijen wegen ongeveer 37 tot 39 pond en groep 65 batterijen wegen tussen 43 en 46 pond, die nauw aansluit bij duurdere merken.Deze positionering maakt Everstart een aantrekkelijk, kosteneffectief alternatief zonder grote offers in batterijprestaties of gewicht.

 EverStart
Figuur 6: Everstart


Die hard


Diehard, bekend om zijn betrouwbaarheid en eigendom van Sears, biedt batterijen die variëren van 26 tot 29 pond voor groep 24, geschikt voor kleinere voertuigen.Hun Group 65 -batterijen wegen tussen de 39 en 46 pond, consistent met wat wordt verwacht voor grotere voertuigbatterijen, waardoor de industriële normen worden gehandhaafd.

DieHard
Figuur 7: Diehard


Odyssee


De extreme AGM-batterijen van Odyssey zijn uitgerust met zware platen om zware omstandigheden te weerstaan, waardoor hun duurzaamheid en effectiviteit wordt verbeterd.Met een gewicht tussen 46 en 52 pond voor groep 35 zijn deze batterijen geoptimaliseerd voor superieure cold-canking-mogelijkheden die essentieel zijn in koudere klimaten waar batterijprestaties van cruciaal belang zijn.

 Odyssey
Figuur 8: Odyssey


AC Delco


AC DELCO, het OEM -merk voor General Motors, maakt batterijen op maat gemaakt voor een breed spectrum van GM -voertuigen.Hun groep 35 batterijen, met een gewicht tussen 34 en 38 pond, weerspiegelen het typische gewicht voor OEM -onderdelen, waardoor een betrouwbare prestatie wordt gewaarborgd die de efficiëntie van het voertuig verbetert en de levensduur van de batterij verlengt.

AC Delco
Figuur 9: AC Delco


Hoe vind je het beste auto -batterijgewicht?


Het selecteren van het ideale batterijgewicht voor uw voertuig is een genuanceerd proces dat direct van invloed is op de prestaties, duurzaamheid en algehele kostenefficiëntie van uw auto.Laten we elke stap afbreken om deze beslissing effectief te navigeren:

Stap 1: Bepaal de batterijvereisten van uw voertuig

Begin met het raadplegen van de handleiding van uw voertuig.Het is de go-to-resource voor precieze batterijvereisten, inclusief de aanbevolen groepsgrootte en de minimale koude cranking versterkers (CCA) die nodig zijn voor uw voertuig.De handleiding kan ook andere vermogensstatistieken zoals reservecapaciteit specificeren.Houd vervolgens rekening met de typische omgevingscondities waar u aankomt, omdat extreme temperaturen de prestaties van de batterij ernstig kunnen beïnvloeden.Voertuigen in koudere klimaten profiteren bijvoorbeeld van batterijen met een hogere CCA om de betrouwbaarheid in vriestemperaturen te waarborgen, terwijl in warmere regio's een batterij met een grotere reservecapaciteit de voorkeur verdient om de warmte te hanteren zonder af te breken.

Stap 2: weeg uw bestaande batterij

Voordat u een nieuwe batterij selecteert, verwijdert u en weeg uw huidige.Gebruik de juiste veiligheidsmaatregelen tijdens het verwijderen om zure morsen of elektrische problemen te voorkomen.Gebruik een betrouwbare badkamer of scheepsschaal voor een nauwkeurige gewichtsmeting.Deze stap is van cruciaal belang omdat deze een basislijn vaststelt voor wat uw voertuig aankan - belangrijk voor het handhaven van brandstofefficiëntie en de juiste afhandeling.Inzicht in het gewicht van uw huidige batterij helpt ook bij het beoordelen van het maximale of minimumgewicht dat het ontwerp van uw voertuig kan herbergen zonder aanpassingen.

Stap 3: Kies binnen het gewicht van uw doelbatterijgewicht

Gewapend met de batterijspecificaties van uw voertuig en het gewicht van uw bestaande batterij, zoek naar vervangingen die aansluiten bij deze parameters.Overweeg het typische gewichtsbereik voor batterijen die geschikt zijn voor het type van uw voertuig en kies voor een gewicht dat niet te ver naar het uiterste scheeft.Het selecteren van een te lichte batterij kan een compromis sluiten bij vermogen en duurzaamheid, terwijl een die te zwaar is, het chassis of de ophanging van uw voertuig kan belasten.Prestatievoertuigen profiteren bijvoorbeeld van lichtere batterijen om snelheid en behendigheid te behouden, terwijl grotere voertuigen zoals SUV's mogelijk zwaardere batterijen nodig hebben om uitgebreide elektronische systemen en stroomvereisten te ondersteunen.

Bij het kiezen van een batterij, neemt u ook rekening met de batterijtechnologie-bijvoorbeeld lead-acid versus lithium-ion-omdat deze materialen sterk variëren in gewicht en prestatiekenmerken.Lithium-ionbatterijen bieden een lichtere optie met een verbeterde energiedichtheid, maar komen tegen hogere kosten, waardoor ze een strategische keuze zijn voor degenen die prioriteit geven aan efficiëntie en prestaties op de lange termijn.

 Car battery
Afbeelding 10: Autobatterij


Voors en nadelen van lichtgewicht batterijen


Gezien de significante variatie in batterijgewichten, lijken lichtere batterijen vaak wenselijker.Betekent een lichtere batterij echter noodzakelijkerwijs dat dit de betere keuze is?

Voordelen van lichtgewicht batterijen


Gemakkelijk installatie en verwijdering: het hanteren van batterijen in beperkte motorruimtes is vaak omslachtig.Lichtgewicht batterijen vereenvoudigen deze taak aanzienlijk, waardoor ze gemakkelijker te installeren of te verwijderen zijn zonder de spanning die is geassocieerd met zwaardere modellen.Dit gemak wordt vooral op prijs gesteld door degenen die vaak thuis onderhoud aan het voertuig omgaan of batterijen tussen verschillende toepassingen moeten ruilen.

Verbeterde brandstofverbruik: elk pond telt in voertuigprestaties.Het verminderen van het totale gewicht van het voertuig met een lichtgewicht batterij draagt bij aan een betere brandstofefficiëntie.Hoewel het gewichtsverschil alleen mogelijk de brandstofkosten niet drastisch verlagen, vormt het een cruciaal onderdeel van een strategie die gericht is op het verbeteren van de algehele efficiëntie en prestaties van het voertuig, met name in krachtige voertuigen die zijn ontworpen voor snelheid en behendigheid.

Flexibele plaatsingsopties: het lichtere gewicht van deze batterijen biedt veelzijdigheid in hoe en waar ze in het voertuig kunnen worden gemonteerd.Deze flexibiliteit is cruciaal voor aangepaste voertuigopstellingen of voertuigen waar optimale ruimtegebruik nodig is.De juiste plaatsing van de batterij kan helpen bij een betere gewichtsverdeling over het voertuig, waardoor zowel de behandeling als de stabiliteit wordt verbeterd.

Nadelen van lichtgewicht batterijen


Lager vermogen: lichtgewicht batterijen sluiten vaak een compromis op aan het vermogen en de reservecapaciteit.Dit kan problematisch worden in scenario's die een robuuste energievoorziening vereisen, zoals tijdens koude starts of bij het tegelijkertijd van meerdere accessoires.Het verminderde uitgangsvermogen kan de prestaties van de batterij onder veeleisende omstandigheden beïnvloeden.

Onvoldoende koude slingerende versterkers (CCA): Betrouwbaar startvermogen bij koud weer is essentieel voor elk voertuig.Lichtgewicht batterijen, met mogelijk lagere CCA -beoordelingen, kunnen moeite hebben om consequent motoren te starten bij lage temperaturen, wat leidt tot mogelijke betrouwbaarheidsproblemen op koude ochtenden.Het is van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat elke beschouwde lichtgewicht batterij voldoet aan de CCA -vereisten die zijn opgegeven voor uw voertuig.

Duurzaamheid en levensduurproblemen: bij het nastreven van verminderd gewicht kunnen sommige fabrikanten kiezen voor materialen en ontwerpen die niet zo goed in stand houden.Het gebruik van dunnere platen of zwakkere scheiders kan bijvoorbeeld gewicht besparen, maar kan leiden tot snellere slijtage en kortere batterijduur.Dit vereist frequentere batterijvervangingen, waardoor de initiële kostenvoordelen mogelijk worden ontkend die zijn afgeleid van een verbeterd brandstofverbruik.

Hogere kosten: de technologie en materialen die nodig zijn om het batterijgewicht te verminderen, terwijl acceptabele prestatieniveaus worden gehandhaafd, resulteren vaak in hogere kosten.Lichtgewicht batterijen kunnen daarom vooraf een aanzienlijke investering vertegenwoordigen, vooral in vergelijking met meer traditionele batterijen die vergelijkbare kracht en levensduur bieden tegen een lagere prijs.


Conclusie


De verschuiving naar meer geavanceerde batterijoplossingen zoals lithium-ion is een indicatie voor een bredere beweging naar duurzaamheid en efficiëntie in de auto-industrie.De beslissing om lichtere of zwaardere batterijen aan te nemen, moet echter worden geleid door een grondige analyse van de vereisten van het voertuig, rijomstandigheden en algemene prestatiedoelstellingen.De balans tussen gewicht, vermogen en duurzaamheid is de sleutel tot het selecteren van de juiste batterij die niet alleen bijeenkomt, maar ook de functionaliteit van het voertuig verbetert.Naarmate de technologie vordert, moeten we doorgaan met het verfijnen en het vooruit van de auto -innovatie doorgaan.









Veelgestelde vragen [FAQ]


1. Hoe lang kan een auto -batterij duren?


De levensduur van een auto -batterij varieert meestal van 3 tot 5 jaar, afhankelijk van hoe vaak deze wordt gebruikt, hoe goed deze wordt gehandhaafd en de klimaatomstandigheden.Goed onderhoud en het vermijden van extreme temperaturen kan helpen de levensduur van een batterij te verlengen.

2. Hoe zwaar is een 12-volt auto-batterij?


Een 12-volt auto-batterij weegt meestal tussen 30 en 50 pond (13 tot 23 kilogram), afhankelijk van het type en de grootte van de batterij.

3. Hoeveel weegt een 12V -auto -batterij in KG?


Een 12-volt auto-batterij weegt meestal ongeveer 13 tot 23 kilogram, wat varieert afhankelijk van het type en de grootte van de batterij.

4. Bieden grotere, zwaardere batterijen altijd meer kracht?


Niet noodzakelijk.De vermogenscapaciteit van een batterij of energiedichtheid, wordt niet alleen bepaald door zijn grootte of gewicht, maar ook door de technologie en het ontwerp van de batterij.Lithium-ionbatterijen, hoewel kleiner en lichter, kunnen bijvoorbeeld vaak meer vermogen bieden dan loodzuurbatterijen van dezelfde grootte.Daarom moeten bij het kiezen van een batterij de technische specificaties en toepassingsvereisten worden overwogen, niet alleen grootte en gewicht.

0 RFQ
Winkelmand (0 Items)
Het is leeg.
Vergelijk lijst (0 Items)
Het is leeg.
Feedback

Uw feedback is belangrijk!Bij Allelco waarderen we de gebruikerservaring en streven we ernaar deze constant te verbeteren.
Deel uw opmerkingen met ons via ons feedbackformulier en we zullen onmiddellijk reageren.
Bedankt voor het kiezen van Allelco.

Onderwerp
E-mail
Comments
Captcha
Sleep of klik om het bestand te uploaden
Upload bestand
Typen: .xls, .xlsx, .doc, .Docx, .jpg, .png en .pdf.
MAX -bestandsgrootte: 10 MB