HuisblogHoeveel weet u over auto -batterijgewicht?
Hoeveel weet u over auto -batterijgewicht?
Naarmate het gebruik van auto's toeneemt, neemt ook de technologie die hen aandrijft, vooral als het gaat om de essentiële batterij.De impact van batterijgewicht op de dynamiek van de voertuig kan niet worden overschat.Lichtere batterijen, zoals die gemaakt van lithium-ion, bieden verbeterde brandstofefficiëntie en een grotere flexibiliteit in plaatsing, wat bijdraagt aan een verbeterde voertuigbalans en behandeling.Dit komt echter ten koste van de duurzaamheid en, vaak, vermogen, waar zwaardere batterijen voor loodzuur kunnen heersen.De keuze van het batterijgewicht en het type omvat een strategische overweging van het beoogde gebruik van het voertuig, omgevingscondities en de balans tussen de levensduur van kosten en prestaties.Door dit uitgebreide inzicht te integreren, kunnen autofabrikanten en voertuigeigenaren geïnformeerde beslissingen nemen die zowel de prestaties als de milieuvoetafdruk van hun voertuigen optimaliseren.Dit artikel duikt in de verschillende soorten autobatterijen, gericht op de substantiële verschillen tussen loodzuur- en lithium-ionbatterijen, en de specifieke scenario's waar elk type uitblinkt.Het onderscheid in batterijgewichten weerspiegelt niet alleen de diversiteit in hun constructie en materialen, maar onderstrepen ook hun integratie in voertuigfunctionaliteit en efficiëntie.Door deze variaties te onderzoeken, krijgen we inzicht in hoe de vooruitgang in de batterijtechnologie de prestaties van de voertuig en gebruikerservaring kan verbeteren.
Catalogus
Afbeelding 1: Autobatterij
Verschillende autobatterijen hebben verschillende gewichten.Dit verschil weerspiegelt niet alleen verschillen in de technologie en materialen van de batterijen zelf, maar ook hun verschillende rollen in voertuigontwerp.Een gedetailleerde analyse van deze gewichtsveranderingen kan helpen begrijpen hoe batterijtechnologie de algemene prestaties en efficiëntie van een auto beïnvloedt.
Loodzuurbatterijen, als de klassieke keuze voor autobatterijen, worden meestal gebruikt in traditionele auto's.Hun gewicht varieert over het algemeen van 30 tot 50 pond (ongeveer 13 tot 23 kilogram).Dit type batterij wordt op grote schaal gebruikt, voornamelijk omdat het relatief goedkoop is om te produceren en heeft zijn betrouwbaarheid en onderhoudsgemak gedurende vele jaren van gebruik bewezen.Hoewel loodzuurbatterijen zwaarder zijn en een lagere energiedichtheid hebben, houden hun volwassen herstelsystemen en lagere vervangingskosten hen concurrerend bij traditionele brandstofvoertuigen.
Met de ontwikkeling van technologie, beginnen hybride elektrische voertuigen en pure elektrische voertuigen meer geavanceerde batterijtechnologie aan te nemen.Hybride auto's, zoals de Toyota Prius, hebben vaak nikkel-metaal hydridebatterijen of meer geavanceerde lithium-ionbatterijen, die tot 100 pond kunnen wegen (ongeveer 45 kilogram).Nikkel-metal hydridebatterijen bieden een betere energiedichtheid dan loodzuurbatterijen en zijn geschikt voor het schakelen tussen elektrische en brandstofvermogensbehoeften.Lithium-ionbatterijen worden gebruikt in de nieuwste hybride en elektrische voertuigen vanwege hun hogere energiedichtheid en een langere levensduur, ondanks hun hogere initiële kosten.
In het bijzonder gebruiken pure elektrische voertuigen zoals het Tesla-model S grote lithium-ionbatterijen die meer dan 1.000 pond wegen.Het batterijpakket van de Tesla -model S is ongeveer 1.200 pond (ongeveer 540 kilogram).Dit grote batterijpakket ondersteunt niet alleen het rijden op lange afstand van voertuigen en vermindert het aantal laadtijden, maar is ook de voorkeur voor de uitstekende efficiëntie van energie-release en snellaadmogelijkheden.Het gebruik van lithium-ionbatterijen markeert een belangrijke opmars in technologie voor elektrische voertuigen, omdat hun hoge energiedichtheid en lage zelfontladingspercentages elektrische voertuigen een haalbare optie maken voor langeafstandsreizen.
Het gewicht van deze batterijen is direct gerelateerd aan beslissingen over voertuigontwerp, zoals de aandrijflijnindeling van het voertuig, structurele sterkte en krachtefficiëntie.Een zwaardere batterij kan vereisen dat een voertuig een sterkere ondersteuningsstructuur heeft, die van invloed kan zijn op het algehele gewicht en energie -efficiëntie van het voertuig.Daarom moeten autofabrikanten rekening houden met het gewicht, de kosten, de levensduur en de milieu -impact van batterijen bij het ontwerpen.
Om het gewicht van uw autobatterij nauwkeurig te bepalen wanneer directe informatie niet gemakkelijk toegankelijk is, kunt u een reeks praktische stappen volgen, waardoor uw begrip van zowel het proces als de betrokken details wordt verbeterd.
Onderzoek aanvankelijk het label op de batterij zelf, wat de meest directe aanpak is.Dit label vermeldt meestal het gewicht in ponden of kilogrammen, naast essentiële technische details zoals de samenstelling en spanning van de batterij.Het inspecteren van het etiket is eenvoudig: u tilt de kap op, lokaliseert de batterij, vaak beveiligd in een hoek van het motorcompartiment en veegt het vuil of het vuil weg en verdoezelt het label.Als het label is vervaagd of versleten, wat gebruikelijk is bij oudere batterijen, is de volgende stap om de handleiding van de batterij te vinden.Meestal opgeslagen in het handschoencompartiment of met de onderhoudsrecords van uw voertuig, bevat deze handleiding uitgebreide specificaties en onderhoudsrichtlijnen voor de batterij.
Als het label onleesbaar is en de handleiding ontbreekt, is uw volgende optie om het BCI -nummer van de batterij te identificeren.Deze code is een industriestandaard die gedetailleerde informatie biedt over de grootte, het type en het gewicht van de batterij.Vaak aan de zijde van de batterij, kan dit nummer worden gebruikt om te verwijzen naar een specificatieblad dat overeenkomt met de BCI -code.Veel batterijfabrikanten en leveranciers bieden online tools waarbij het invoeren van het BCI -nummer gedetailleerde specificaties ophalen.
Als al het andere faalt, is het rechtstreeks reiken naar de fabrikant van de batterij een betrouwbare fallback.Fabrikanten houden gedetailleerde gegevens van hun producten bij en kunnen precieze informatie bieden over de afmetingen, het gewicht van de batterij en de technologie die het gebruikt.Direct contact met de fabrikant beveiligt niet alleen nauwkeurige informatie, maar biedt ook deskundige richtlijnen over batterijonderhoud en compatibiliteit, zodat de batterij die u gebruikt ideaal geschikt is voor uw voertuig.
Door zich aan deze stappen te houden, kunt u precies het gewicht van uw autobatterij bepalen.Dit proces verdiept niet alleen uw begrip van de fysieke en technische kenmerken van de batterij, maar helpt ook aanzienlijk wanneer u weloverwogen beslissingen moet nemen over batterijvervanging of upgrades.Elke stap bouwt voort op de laatste en vormt een logische volgorde die uw operationele ervaring en begrip van de betrokken taken verrijkt.
Autobatterijen zijn er in verschillende typen, elk met unieke kenmerken, die zich voornamelijk concentreren op loodzuur- en lithium-ionbatterijen.Een uitputtend onderzoek omvat het kijken naar de fundamentele constructie, factoren die het gewicht en specifieke kenmerken van elk type beïnvloeden.
Loodzure batterijen komen voor in moderne voertuigen.Ze bestaan uit loodplaten ondergedompeld in een oplossing van zwavelzuur en water.Het gewicht van deze batterijen hangt aanzienlijk af van hun grootte en constructie.Bijvoorbeeld, de gemeenschappelijke groep 35 of groep 65 batterijen die in de meeste personenauto's en lichte vrachtwagens worden gevonden, wegen bijvoorbeeld tussen de 25 en 40 pond.De grotere batterijen van Group 75 die worden gebruikt in pick-ups, SUV's en sommige luxe voertuigen van het hele groot, variëren meestal van 50 tot 60 pond.Voor zware en bedrijfsvoertuigen worden de nog grotere groep 31 batterijen gebruikt, met een gewicht van meer dan 70 pond.
Afbeelding 2: Loodzure batterij
Het gewicht van een loodzuurbatterij wordt beïnvloed door verschillende factoren.De pakketgrootte bepaalt de fysieke afmetingen van de batterij en de basisstructuur, waardoor het gewicht wordt beïnvloed.Een kleinere groep 24 -batterij, bijvoorbeeld, meet ongeveer 13 "x6,5" x7,5 ", terwijl de grotere groep 31 13" x6 11/16 "x9 3/8" meet.De vermogenscapaciteit, aangegeven door koude cranking versterkers (CCA) of reservecapaciteit (RC), speelt ook een rol.Hogere CCA- of RC -beoordelingen vereisen grotere, zwaardere platen en meer elektrolyten om effectief te functioneren.De configuratie van de batterijterminals - boven of boven of zij - beïnvloedt ook het gewicht van de batterij.Top-terminale batterijen zijn meestal lichter omdat hun omhulsels dunner kunnen worden gemaakt.Aan de andere kant hebben zij-terminale batterijen dikkere wanden nodig om de klemkrachten te hanteren, waardoor ze zwaarder zijn.De keuze van materialen, zoals loodkalcium- of lood-tin-legeringen, vergeleken met pure lood, beïnvloedt ook het gewicht, waarbij legeringen over het algemeen lichter zijn.
Figuur 3: lithium-ionbatterijen
Lithium-ionbatterijen, bekend om hun lichtgewicht en compacte grootte, zijn steeds populairder in de autosector en vervangen traditionele loodzuurbatterijen.Een middelgrote lithium-ionbatterij weegt meestal slechts 10-15 pond, aanzienlijk minder dan een vergelijkbare loodzuurbatterij die meer dan 30 pond kan wegen.Het verminderde gewicht van lithium-ionbatterijen vermindert de algehele last van het voertuig, verbetert de brandstofefficiëntie en verlengt het driving bereik, waardoor ze vooral geschikt zijn voor elektrische en hybride voertuigen.
Er zijn ook merkbare gewichtsverschillen tussen standaard natte cellen, AGM -cellen en gelcellen.Standaard natte batterijen bevatten een vloeibare zwavelzuur -elektrolyt, terwijl AGM -batterijen de elektrolyt bevatten die is geabsorbeerd in glasvezelmatten, wat iets toevoegt aan hun gewicht.Gelbatterijen gebruiken een gelekelyt op basis van silica die dikkere interne platen vereist om drogen te voorkomen, waardoor ze meestal 2-5 pond zwaarder zijn dan hun natte tegenhangers.Deze technologische en materiële variaties beïnvloeden de batterijprestaties en geschiktheid aanzienlijk.
Het kiezen van de juiste auto -batterij omvat het begrijpen van de verschillende specificaties en beschikbare typen.Deze gids duikt in de details van de tien meest gebruikte Battery Council International (BCI) groepsgroottes voor autobatterijen, waarbij leadzuur- en lithium-ionbatterijen worden vergeleken met verschillende voertuigbehoeften.
Loodzure batterijen komen veel voor in de auto-industrie vanwege hun duurzaamheid en kosteneffectiviteit.Deze batterijen zijn vooral geschikt voor voertuigen die zwaardere elektrische belastingen dragen, zoals die met uitgebreide multimediasystemen of lieren.Voor recreatieve voertuigen, die meestal afhankelijk zijn van diepe cyclusbatterijen voor uitgebreid stroomgebruik, ligt de focus hier op startbatterijen die ideaal zijn voor zowel standaard als bedrijfsvoertuigen.
De BCI Group 24-batterijen, bekend om hun diepe cyclus en dual-purpose-mogelijkheden, passen uitstekend voor voertuigen die zijn uitgerust met dubbele batterijsystemen.Ze wegen tussen 43 en 57 pond (ongeveer 19,5 tot 25,8 kg), een bewijs van hun vermogen om regelmatige diepe lozingen te ondersteunen.In situaties waarin groep 24 batterijen niet beschikbaar zijn, dienen groep 34 batterijen als een levensvatbare vervanger.Hoewel ze lichter en kleiner zijn, zijn groep 34 batterijen speciaal ontworpen voor opstarttoepassingen en kunnen ze de sterke stroom leveren die nodig is om motoren te voeden.
Model
|
Type batterij
Scheikunde
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco m24agm
|
Diepe kringloop
AGM
|
80
140
|
500
625
|
43.0 lbs;~ 19,5 kg
-
|
Battle geboren BB1250
|
Diepe kringloop
LifePo4
|
50
120
|
60a const.
100A 30s
|
22 pond;9,96 kg
-
|
Battle geboren BB1275
|
Diepe kringloop
LifePo4
|
75
180
|
100a const.
200a 30s
|
27 pond;12.23 kg
|
Exide Edge FP-AGM24DP
|
Dubbel doel
AGM
|
75
145
|
775
930
|
50 lbs;~ 22,7 kg
|
Lifeline GPL-24T
|
Diepe kringloop
AGM
|
80
149
|
550
680
|
56 pond;25,5 kg
-
|
Litime 12v 100ah mini
|
Diepe kringloop
LifePo4
|
100
240
|
100a cont.
250a 5 sec
|
19 pond;8,6 kg
|
Mighty Max ML75-12
|
Diepe kringloop
AGM
|
77
-
|
-
-
|
50.71 lbs;~ 22,97 kg
|
Mighty Max ML75-12 gel
|
Diepe kringloop
Gel
|
75
-
|
-
-
|
50,55 pond;22,9 kg
-
|
Northstar NSB-AGM24F
|
Dubbel doel
AGM
|
76
160
|
840
1000
|
57 pond;~ 25,8 kg
-
|
Power Sonic PS-12750
|
Diepe kringloop
AGM
|
78
-
|
900A 5S
|
50,6 lbs;22,9 kg
-
|
UPG UB12750
|
Diepe kringloop
AGM
|
75
-
|
-
-
|
49.1 lbs;~ 22,3 kg
|
VMAXTANKS FLP24-1265
|
Diepe kringloop
LifePo4
|
65
~ 150
|
65a const.
120a 3s.
|
15,5 lbs, 7,0 kg
-
|
VMAXTANKS MB107-85
|
Diepe kringloop
AGM
|
85
170
|
-
-
|
55 pond;~ 24,9 kg
|
VMAXTANKS MR107-85
|
Diepe kringloop
AGM
|
85
160
|
-
700
|
55 pond;~ 24,9 kg
|
VMAXTANKS SLR-85
|
Diepe kringloop
AGM
|
85
180
|
-
-
|
55 pond;~ 24,9 kg
|
Weize FP12750/TL1275
|
Diepe kringloop
AGM
|
77
-
|
-
-
|
46 pond;20,9 kg
|
Grafiek
1: De specificaties van de meest populaire BCI Group 24 -batterijen
BCI Group 34/78 Batterijen combineren de kwaliteiten van zowel start- als diepe cyclusbatterijen.Met een gewicht tussen 37 tot 51 pond (ongeveer 16,8 tot 23,1 kg) zijn ze ontworpen om zowel de boven- als zijaansluitverbindingen te ondersteunen, waardoor ze veelzijdig worden voor verschillende voertuigopstellingen.
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco 78agm
|
Beginnend
AGM
|
60
115
|
740
890
|
37,8 lbs;17,2 kg
-
|
Bosch Group 78 Platinum
|
Dubbel doel
AGM
|
60
120
|
770
-
|
43 pond;19,5 kg
-
|
Delphi Bu9078 MaxStart
|
Beginnend
AGM
|
55
120
|
775
-
|
43 pond;19,5 kg
-
|
Northstar NSB-AGM34/78
|
Dubbel doel
AGM
|
65
134
|
880
1050
|
51 pond;23,1 kg
-
|
Northstar NSB-AGM78
|
Dubbel doel
AGM
|
65
134
|
880
1050
|
51 pond;23,1 kg
-
|
Odyssey 34/78-PC1500DT
|
Dubbel doel
AGM
|
68
135
|
850
1050
|
49,5 lbs;22,4 kg
-
|
Odyssey 78 PC1500
|
Dubbel doel
AGM
|
68
135
|
850
1050
|
49,5 lbs;22,4 kg
-
|
Odyssey 78-790
|
Dubbel doel
AGM
|
61
114
|
792
990
|
47.1 lbs;21,4 kg
-
|
Optima 8004-003 34/78 Redtop
|
Beginnend
AGM
|
50
100
|
800
1000
|
38,8 pond;17,6 kg
-
|
Optima 8014-045 D34/78
Gele top
|
Dubbel doel
AGM
|
55
120
|
750
870
|
43.5 lbs;19,7 kg
-
|
Optima 8078-109 78 Redtop
|
Beginnend
AGM
|
50
100
|
800
1000
|
39.5 lbs;17,9 kg
-
|
Grafiek
2: De specificaties van de meest populaire BCI -groep 34/78 batterijen
Voor personenauto's zijn de BCI Group 35 -batterijen een veel voorkomende keuze.Deze batterijen variëren in gewicht van 31 tot 50 pond (ongeveer 14 tot 22,7 kg).De lithiumvarianten van deze batterijen zijn aanzienlijk lichter, gemiddeld ongeveer 16 pond (ongeveer 7,3 kg), wat bijdraagt aan het verminderen van het totale voertuiggewicht en het verbeteren van de brandstofefficiëntie.
Model
|
Accu
Type
Batterijchemie
|
Ah
RC
|
CCA
MCA
|
Gewicht
(lbs/kg)
|
Arc-engel Groep 35
|
Beginnend
LifePo4
|
40
~ 96
|
900
-
|
16
pond;7.3 kg
-
|
Bosch S6523B
|
Dual
Doel
AGM
|
53
110
|
650
780
|
40
pond;18,1 kg
-
|
Delphi Bu9035
|
Dual
Doel
AGM
|
50
100
|
680
-
|
40
pond;18,1 kg
-
|
Diehard 38275
|
Dual
Doel
AGM
|
50
100
|
650
-
|
42
pond;19,0 kg
-
|
Northstar NSB-AGM35
|
Dual
Doel
AGM
|
60
115
|
740
880
|
49
pond;22,2 kg
-
|
Optima 8020-164 35 Redtop
|
Beginnend
AGM
|
44
90
|
720
910
|
31.7
pond;14,4 kg
|
Optima 8040-218 D35 Yellowtop
|
Dual
Doel
AGM
|
48
98
|
620
770
|
36.4
pond;16,5 kg
-
|
Odyssey 35-PC1400T
|
Dual
Doel
AGM
|
65
130
|
850
950
|
50
pond;22,7 kg
-
|
Odyssey ODP-AGM35
|
Dual
Doel
AGM
|
59
110
|
675
-
|
45.9
pond;20,8 kg
-
|
PowerTex PTLG35
|
Dual
Doel
LifePo4
|
48
~ 115
|
430
910
|
13.5
pond;6.1 kg
-
|
Xing Cell Group 35
|
Dual
Doel
LifePo4
|
42
~ 100
|
500
-
|
13.6
pond;6.2 kg
-
|
Grafiek
3: De specificaties van de meest populaire BCI Group 35 -batterijen
BCI Group 47 batterijen (H5, L2, 55L2), meestal gevonden in compacte auto's en kleinere voertuigen, hebben een gewichtsbereik van 39 tot 41 pond (ongeveer 17,7 tot 18,6 kg), wat een compacte krachtoplossing biedt zonder overmatig bulk.
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
ACDELCO 47AGM Professional
|
Beginnend
AGM
|
60
115
|
630
-
|
39.2 lbs;17,8 kg
-
|
Acdelco 47agma goud
|
Beginnend
AGM
|
60
105
|
660
-
|
39.24 pond;17,8 kg
-
|
Bosch S6-47 AGM-batterij
|
Beginnend
AGM
|
60
100
|
600
690
|
39 pond;17,7 kg
-
|
Deka 9A47 Intimidator
|
Dubbel doel
AGM
|
60
100
|
600
690
|
39 pond;17,7 kg
-
|
Delphi Bu9047 MaxStart
|
Beginnend
AGM
|
60
100
|
600
-
|
38,5 lbs;17,5 kg
-
|
Interstate groep 47/H5 batterij
|
Beginnend
Nat/overstroomd
|
54
100
|
650
810
|
32.9 lbs;14,9 kg
-
|
Interstate Group 47/H5 AGM
Accu
|
Beginnend
AGM
|
60
100
|
650
750
|
39.2 lbs;17,8 kg
-
|
Marxon AGM-L60-MX-batterij
|
Beginnend
AGM
|
60
105
|
660
-
|
40,97 pond;18,6 kg
-
|
Optima DH5 Yellowtop
|
Dubbel doel
AGM
|
64
115
|
700
-
|
44 pond;20 kg
-
|
UPLUS AGM-L60-UP-batterij
|
Beginnend
AGM
|
60
105
|
660
-
|
40 pond;18,1 kg
-
|
Weize Group 47 -batterij
|
Dubbel doel
AGM
|
60
100
|
680
-
|
41,6 lbs;18,9 kg
-
|
Grafiek
4: De specificaties van de meest populaire BCI Group 47 -batterijen
Voor veel Europese voertuigen zijn de BCI Group 48 -batterijen (H6, L3, 66L3) geschikt, met een gewicht tussen 45 en 54 pond (ongeveer 20,4 tot 24,5 kg).Ze bieden een uitgebalanceerd compromis tussen grootte en vermogenscapaciteit.
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco 48agm professional
|
Beginnend
AGM
|
70
120
|
760
-
|
45,5 lbs;20,6 kg
-
|
Deka 9A48 Intimidator
|
Dubbel doel
AGM
|
70
120
|
760
875
|
45 pond;20,4 kg
-
|
Delphi Bu9048 MaxStart
|
Beginnend
AGM
|
70
120
|
760
-
|
45,5 lbs;20,6 kg
-
|
Interstate MTX-48/H6 AGM
|
Beginnend
AGM
|
70
-
|
760
-
|
45.4 lbs;20,6 kg
-
|
Marxon Group 48 H6 L3
|
Beginnend
AGM
|
70
120
|
760
-
|
46.53 lbs;21.1 kg
-
|
Northstar NSB-AGM48
|
Dubbel doel
AGM
|
69
135
|
775
880
|
48 pond;21,8 kg
-
|
Odyssey-batterij 48-720 batterij
|
Dubbel doel
AGM
|
69
130
|
723
842
|
48 pond;21,8 kg
-
|
Optima -batterijen Dh6 Yellowtop
|
Dubbel doel
AGM
|
72
140
|
800
928
|
54 pond;24,5 kg
|
UPLUS GROUP 48 Batterij
|
Beginnend
AGM
|
70
120
|
760
-
|
46.53 lbs;21.1 kg
-
|
Weize Group 48 -batterij
|
Dubbel doel
AGM
|
70
120
|
760
-
|
47,5 lbs;21,5 kg
-
|
XS Power D4800
|
Dubbel doel
AGM
|
60
120
|
-
815
|
47,6 lbs;21,6 kg
-
|
Grafiek
5: De specificaties van de meest populaire BCI Group 48 -batterijen
BCI Group 49 batterijen (H8, L5, 88L5), gewoonlijk gebruikt in grotere voertuigen, zijn zwaarder, variërend van 57 tot 63 pond (ongeveer 25,9 tot 28,6 kg).Dit gewicht geeft hun capaciteit voor meer stroomopslag en -uitgang aan, geschikt voor voertuigen die meer robuuste energieoplossingen vereisen.
Model
|
Batterijtype Celtype
|
Capaciteit (ah) RC (min)
|
CCA MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco 49agm professional
|
Beginnend
AGM
|
95
160
|
900
-
|
58,6 lbs;26,6 kg
-
|
Bosch S6588B S6 platte plaat AGM
Accu
|
Beginnend
AGM
|
92
160
|
850
-
|
61,9 lbs;28,1 kg
-
|
Deka 9AGM49 AGM Intimidator
Accu
|
Beginnend
AGM
|
92
170
|
850
975
|
58,5 lbs;26,5 kg
-
|
Delphi Bu9049 MaxStart
|
Beginnend
AGM
|
92
170
|
850
-
|
58 pond;26,3 kg
-
|
Duracell AGM49 -batterij
|
Beginnend
AGM
|
92
170
|
850
975
|
57,8 pond;26,2 kg
-
|
Exide Edge FP-AGML5/49 Flat
Plaat AGM
|
Dubbel doel
AGM
|
92
160
|
850
-
|
59.8 lbs;27,1 kg
-
|
Volledige rivier FT890-49
|
Dubbel doel
AGM
|
80
168
|
890
1070
|
61.1 lbs;27,7 kg
-
|
Interstate MTX-49/H8
|
Beginnend
AGM
|
95
160
|
900
1000
|
59 pond;26,7 kg
-
|
Odyssey 49-950 prestaties
|
Dubbel doel
AGM
|
94
160
|
950
1150
|
62.8 lbs;28,5 kg
-
|
Weize Group 49 -batterij
|
Dubbel doel
AGM
|
95
160
|
900
-
|
56.43 pond;25,56 kg
-
|
XS Power D4900
|
Dubbel doel
AGM
|
80
169
|
-
1075
|
59 pond;26,8 kg
-
|
Grafiek
6: De specificaties van de meest populaire BCI Group 49 -batterijen
BCI Group 51/51R -batterijen worden vaak geïnstalleerd in Aziatische auto's.Deze batterijen vertonen een aanzienlijke gewichtsvariatie, van 25 tot 43 pond (ongeveer 11,4 tot 19,5 kg).De diepe cyclusversies zijn over het algemeen zwaarder dan de startversies, wat hun superieure uithoudingsvermogen benadrukt.
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco ACDB24R
|
Dubbel doel
AGM
|
45
70
|
325
390
|
29.11 pond;13,2 kg
-
|
Deka/East
Penn 8amu1r
|
Beginnend
AGM
|
-
45
|
320
400
|
25 pond;11,3 kg
-
|
Delphi Bu9051p MaxStart
|
Dubbel doel
AGM
|
46
60
|
325
390
|
29,5 lbs;13,4 kg
-
|
Optima 8071-167 D51
|
Dubbel doel
AGM
|
38
66
|
450
575
|
26 pond;11,8 kg
|
Optima 8073-167 D51R
|
Dubbel doel
AGM
|
38
66
|
450
575
|
26 pond;11,8 kg
|
VMAXTANKS SLR60
|
Diepe kringloop
AGM
|
60
135
|
-
-
|
43 pond;19,5 kg
-
|
Grafiek
7: De specificaties van de meest populaire BCI Group 51 & 51R -batterijen
BCI Group 65 batterijen, gebruikt in grotere voertuigen zoals vrachtwagens en SUV's, wegen tussen 45 en 57 pond (ongeveer 20,4 tot 25,9 kg).Hun lithium -tegenhangers zijn veel lichter, ongeveer 26 pond (ongeveer 11,8 kg) en bieden vergelijkbare prestaties met verminderd gewicht.
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
|
Acdelco 65agm
|
Dubbel doel
AGM
|
-
120
|
750
-
|
42.5 lbs;19.3 kg
|
Acdelco 65agmhrc
|
Dubbel doel
AGM
|
70
150
|
775
-
|
45.8 lbs;20,75 kg
-
|
Acdelco 65xagm
|
Dubbel doel
AGM
|
74
145
|
950
-
|
58 pond;26,3 kg
-
|
Bosch S6551B S6
|
Dubbel doel
AGM
|
70
140
|
760
910
|
54.9 lbs;24,9 kg
-
|
Deka 9a65
|
Dubbel doel
AGM
|
75
150
|
775
955
|
46 pond;20,85 kg
-
|
Delphi Bu9065 65
|
Dubbel doel
AGM
|
75
150
|
750
-
|
47,5 lbs;21,5 kg
-
|
Volledige gasklep FT930-65
|
Dubbel doel
AGM
|
75
150
|
930
1070
|
57,5 lbs;26,1 kg
-
|
Northstar NSB-AGM65
|
Dubbel doel
AGM
|
69
135
|
930
1070
|
55 pond;24,9 kg
|
Odyssey 65-760
|
Dubbel doel
AGM
|
64
129
|
762
890
|
49,8 lbs;22,6 kg
-
|
Odyssey 65-PC1750T
|
Dubbel doel
AGM
|
74
145
|
950
1070
|
54 pond;24,5 kg
|
Renogy RBT100LFP12S-G1
|
Diepe kringloop
Lithium
|
100
~ 240
|
100a max.vervolg.
|
26 pond;11,8 kg
-
|
XS Power D6500
|
Dubbel doel
AGM
|
75
150
|
-
1070
|
58.3 lbs;26,4 kg
-
|
Grafiek
8: De specificaties van de meest populaire BCI Group 65 -batterijen
Ten slotte zijn BCI Group 75 -batterijen optimaal voor voertuigen die een compacte maar betrouwbare startstroombron nodig hebben.Deze batterijen zijn relatief lichter, met een gewicht tussen 33 tot 46 pond (ongeveer 15 tot 20,9 kg).
Model
|
Type batterij
Celtype
|
Capaciteit (ah)
RC (min)
|
CCA
MCA
|
Gewicht (pond/kg)
Beoordeling
|
Delphi Bu9075dt MaxStart
|
Beginnend
AGM
|
60
100
|
680
-
|
41,0 lbs;18,6 kg
-
|
Odyssey 75-PC1230
|
Dubbel doel
AGM
|
55
110
|
760
815
|
45,5 lbs;20,6 kg
-
|
Odyssey 75/86-PC1230DT
|
Dubbel doel
AGM
|
55
110
|
760
815
|
45,5 lbs;20,6 kg
-
|
Odyssey ODP-AGM7586
|
Dubbel doel
AGM
|
49
89
|
708
760
|
43.4 lbs;19,7 kg
-
|
Optima 8022-091 75/25 Redtop
|
Beginnend
AGM
|
44
100
|
720
910
|
33.1 lbs;15,0 kg
-
|
Optima 8042-218 D75/25
Gele top
|
Dubbel doel
AGM
|
48
98
|
620
770
|
37,8 lbs;17,2 kg
-
|
Grafiek
9: De specificaties van de meest populaire BCI Group 75 -batterijen
Door de details van elke batterijgroep te begrijpen, kunnen voertuigbezitters beter geïnformeerde keuzes maken die aansluiten bij hun specifieke automotive -behoeften, zodat hun voertuigen zijn uitgerust met de best mogelijke batterij voor een lange levensduur en prestaties.
Het batterijgewicht van elk merk varieert, beïnvloed door technologie, materialen en beoogde gebruik en biedt inzichten in wat gebruikers kunnen verwachten in termen van voertuigfunctionaliteit.
Bosch
Bosch wordt gevierd voor het produceren van batterijen van hoge kwaliteit die zorgen voor betrouwbare prestaties.Hun groep 35 batterijen wegen tussen de 38 en 42 pond en passen naadloos in standaard passagiersvoertuigen zonder op te offeren.De batterijen van Group 65, die zwaarder zijn, variërend van 45 tot 50 pond, zijn ontworpen voor grotere voertuigen zoals SUV's en vrachtwagens en uitgerust om meer substantiële elektrische eisen te beheren.
Figuur 4: Bosch
Optima
Optima valt op met zijn AGM -technologie (absorberende glasmat), het verbeteren van de krachtefficiëntie en een lange levensduur.De Redtop- en Yellowtop -serie van Optima is opmerkelijk zwaarder met 10 tot 15 pond in vergelijking met vergelijkbare modellen van andere merken.Dit extra gewicht komt van een ontwerp dat zowel hoog startkracht als uithoudingsvermogen voor diepe fietsen ondersteunt, waardoor deze batterijen perfect zijn voor voertuigen die continue en robuuste energievoorraden vereisen.
Figuur 5: Optima
Starten
Everstart biedt een economische optie zonder achterblijven in prestaties.Hun Group 35 -batterijen wegen ongeveer 37 tot 39 pond en groep 65 batterijen wegen tussen 43 en 46 pond, die nauw aansluit bij duurdere merken.Deze positionering maakt Everstart een aantrekkelijk, kosteneffectief alternatief zonder grote offers in batterijprestaties of gewicht.
Figuur 6: Everstart
Die hard
Diehard, bekend om zijn betrouwbaarheid en eigendom van Sears, biedt batterijen die variëren van 26 tot 29 pond voor groep 24, geschikt voor kleinere voertuigen.Hun Group 65 -batterijen wegen tussen de 39 en 46 pond, consistent met wat wordt verwacht voor grotere voertuigbatterijen, waardoor de industriële normen worden gehandhaafd.
Figuur 7: Diehard
Odyssee
De extreme AGM-batterijen van Odyssey zijn uitgerust met zware platen om zware omstandigheden te weerstaan, waardoor hun duurzaamheid en effectiviteit wordt verbeterd.Met een gewicht tussen 46 en 52 pond voor groep 35 zijn deze batterijen geoptimaliseerd voor superieure cold-canking-mogelijkheden die essentieel zijn in koudere klimaten waar batterijprestaties van cruciaal belang zijn.
Figuur 8: Odyssey
AC Delco
AC DELCO, het OEM -merk voor General Motors, maakt batterijen op maat gemaakt voor een breed spectrum van GM -voertuigen.Hun groep 35 batterijen, met een gewicht tussen 34 en 38 pond, weerspiegelen het typische gewicht voor OEM -onderdelen, waardoor een betrouwbare prestatie wordt gewaarborgd die de efficiëntie van het voertuig verbetert en de levensduur van de batterij verlengt.
Figuur 9: AC Delco
Het selecteren van het ideale batterijgewicht voor uw voertuig is een genuanceerd proces dat direct van invloed is op de prestaties, duurzaamheid en algehele kostenefficiëntie van uw auto.Laten we elke stap afbreken om deze beslissing effectief te navigeren:
Stap 1: Bepaal de batterijvereisten van uw voertuig
Begin met het raadplegen van de handleiding van uw voertuig.Het is de go-to-resource voor precieze batterijvereisten, inclusief de aanbevolen groepsgrootte en de minimale koude cranking versterkers (CCA) die nodig zijn voor uw voertuig.De handleiding kan ook andere vermogensstatistieken zoals reservecapaciteit specificeren.Houd vervolgens rekening met de typische omgevingscondities waar u aankomt, omdat extreme temperaturen de prestaties van de batterij ernstig kunnen beïnvloeden.Voertuigen in koudere klimaten profiteren bijvoorbeeld van batterijen met een hogere CCA om de betrouwbaarheid in vriestemperaturen te waarborgen, terwijl in warmere regio's een batterij met een grotere reservecapaciteit de voorkeur verdient om de warmte te hanteren zonder af te breken.
Stap 2: weeg uw bestaande batterij
Voordat u een nieuwe batterij selecteert, verwijdert u en weeg uw huidige.Gebruik de juiste veiligheidsmaatregelen tijdens het verwijderen om zure morsen of elektrische problemen te voorkomen.Gebruik een betrouwbare badkamer of scheepsschaal voor een nauwkeurige gewichtsmeting.Deze stap is van cruciaal belang omdat deze een basislijn vaststelt voor wat uw voertuig aankan - belangrijk voor het handhaven van brandstofefficiëntie en de juiste afhandeling.Inzicht in het gewicht van uw huidige batterij helpt ook bij het beoordelen van het maximale of minimumgewicht dat het ontwerp van uw voertuig kan herbergen zonder aanpassingen.
Stap 3: Kies binnen het gewicht van uw doelbatterijgewicht
Gewapend met de batterijspecificaties van uw voertuig en het gewicht van uw bestaande batterij, zoek naar vervangingen die aansluiten bij deze parameters.Overweeg het typische gewichtsbereik voor batterijen die geschikt zijn voor het type van uw voertuig en kies voor een gewicht dat niet te ver naar het uiterste scheeft.Het selecteren van een te lichte batterij kan een compromis sluiten bij vermogen en duurzaamheid, terwijl een die te zwaar is, het chassis of de ophanging van uw voertuig kan belasten.Prestatievoertuigen profiteren bijvoorbeeld van lichtere batterijen om snelheid en behendigheid te behouden, terwijl grotere voertuigen zoals SUV's mogelijk zwaardere batterijen nodig hebben om uitgebreide elektronische systemen en stroomvereisten te ondersteunen.
Bij het kiezen van een batterij, neemt u ook rekening met de batterijtechnologie-bijvoorbeeld lead-acid versus lithium-ion-omdat deze materialen sterk variëren in gewicht en prestatiekenmerken.Lithium-ionbatterijen bieden een lichtere optie met een verbeterde energiedichtheid, maar komen tegen hogere kosten, waardoor ze een strategische keuze zijn voor degenen die prioriteit geven aan efficiëntie en prestaties op de lange termijn.
Afbeelding 10: Autobatterij
Gezien de significante variatie in batterijgewichten, lijken lichtere batterijen vaak wenselijker.Betekent een lichtere batterij echter noodzakelijkerwijs dat dit de betere keuze is?
Voordelen van lichtgewicht batterijen
Gemakkelijk installatie en verwijdering: het hanteren van batterijen in beperkte motorruimtes is vaak omslachtig.Lichtgewicht batterijen vereenvoudigen deze taak aanzienlijk, waardoor ze gemakkelijker te installeren of te verwijderen zijn zonder de spanning die is geassocieerd met zwaardere modellen.Dit gemak wordt vooral op prijs gesteld door degenen die vaak thuis onderhoud aan het voertuig omgaan of batterijen tussen verschillende toepassingen moeten ruilen.
Verbeterde brandstofverbruik: elk pond telt in voertuigprestaties.Het verminderen van het totale gewicht van het voertuig met een lichtgewicht batterij draagt bij aan een betere brandstofefficiëntie.Hoewel het gewichtsverschil alleen mogelijk de brandstofkosten niet drastisch verlagen, vormt het een cruciaal onderdeel van een strategie die gericht is op het verbeteren van de algehele efficiëntie en prestaties van het voertuig, met name in krachtige voertuigen die zijn ontworpen voor snelheid en behendigheid.
Flexibele plaatsingsopties: het lichtere gewicht van deze batterijen biedt veelzijdigheid in hoe en waar ze in het voertuig kunnen worden gemonteerd.Deze flexibiliteit is cruciaal voor aangepaste voertuigopstellingen of voertuigen waar optimale ruimtegebruik nodig is.De juiste plaatsing van de batterij kan helpen bij een betere gewichtsverdeling over het voertuig, waardoor zowel de behandeling als de stabiliteit wordt verbeterd.
Nadelen van lichtgewicht batterijen
Lager vermogen: lichtgewicht batterijen sluiten vaak een compromis op aan het vermogen en de reservecapaciteit.Dit kan problematisch worden in scenario's die een robuuste energievoorziening vereisen, zoals tijdens koude starts of bij het tegelijkertijd van meerdere accessoires.Het verminderde uitgangsvermogen kan de prestaties van de batterij onder veeleisende omstandigheden beïnvloeden.
Onvoldoende koude slingerende versterkers (CCA): Betrouwbaar startvermogen bij koud weer is essentieel voor elk voertuig.Lichtgewicht batterijen, met mogelijk lagere CCA -beoordelingen, kunnen moeite hebben om consequent motoren te starten bij lage temperaturen, wat leidt tot mogelijke betrouwbaarheidsproblemen op koude ochtenden.Het is van cruciaal belang om ervoor te zorgen dat elke beschouwde lichtgewicht batterij voldoet aan de CCA -vereisten die zijn opgegeven voor uw voertuig.
Duurzaamheid en levensduurproblemen: bij het nastreven van verminderd gewicht kunnen sommige fabrikanten kiezen voor materialen en ontwerpen die niet zo goed in stand houden.Het gebruik van dunnere platen of zwakkere scheiders kan bijvoorbeeld gewicht besparen, maar kan leiden tot snellere slijtage en kortere batterijduur.Dit vereist frequentere batterijvervangingen, waardoor de initiële kostenvoordelen mogelijk worden ontkend die zijn afgeleid van een verbeterd brandstofverbruik.
Hogere kosten: de technologie en materialen die nodig zijn om het batterijgewicht te verminderen, terwijl acceptabele prestatieniveaus worden gehandhaafd, resulteren vaak in hogere kosten.Lichtgewicht batterijen kunnen daarom vooraf een aanzienlijke investering vertegenwoordigen, vooral in vergelijking met meer traditionele batterijen die vergelijkbare kracht en levensduur bieden tegen een lagere prijs.
De verschuiving naar meer geavanceerde batterijoplossingen zoals lithium-ion is een indicatie voor een bredere beweging naar duurzaamheid en efficiëntie in de auto-industrie.De beslissing om lichtere of zwaardere batterijen aan te nemen, moet echter worden geleid door een grondige analyse van de vereisten van het voertuig, rijomstandigheden en algemene prestatiedoelstellingen.De balans tussen gewicht, vermogen en duurzaamheid is de sleutel tot het selecteren van de juiste batterij die niet alleen bijeenkomt, maar ook de functionaliteit van het voertuig verbetert.Naarmate de technologie vordert, moeten we doorgaan met het verfijnen en het vooruit van de auto -innovatie doorgaan.
Veelgestelde vragen [FAQ]
1. Hoe lang kan een auto -batterij duren?
De levensduur van een auto -batterij varieert meestal van 3 tot 5 jaar, afhankelijk van hoe vaak deze wordt gebruikt, hoe goed deze wordt gehandhaafd en de klimaatomstandigheden.Goed onderhoud en het vermijden van extreme temperaturen kan helpen de levensduur van een batterij te verlengen.
2. Hoe zwaar is een 12-volt auto-batterij?
Een 12-volt auto-batterij weegt meestal tussen 30 en 50 pond (13 tot 23 kilogram), afhankelijk van het type en de grootte van de batterij.
3. Hoeveel weegt een 12V -auto -batterij in KG?
Een 12-volt auto-batterij weegt meestal ongeveer 13 tot 23 kilogram, wat varieert afhankelijk van het type en de grootte van de batterij.
4. Bieden grotere, zwaardere batterijen altijd meer kracht?
Niet noodzakelijk.De vermogenscapaciteit van een batterij of energiedichtheid, wordt niet alleen bepaald door zijn grootte of gewicht, maar ook door de technologie en het ontwerp van de batterij.Lithium-ionbatterijen, hoewel kleiner en lichter, kunnen bijvoorbeeld vaak meer vermogen bieden dan loodzuurbatterijen van dezelfde grootte.Daarom moeten bij het kiezen van een batterij de technische specificaties en toepassingsvereisten worden overwogen, niet alleen grootte en gewicht.