De DRV8870DDAR is een 3,6A geborstelde DC-motordriver in een 8-pins SO Powerpad-pakket.Het is ontworpen voor printers, apparaten, industriële apparatuur en andere kleine machines om stabiele en efficiënte motorcontrole te bieden.De bestuurder gebruikt twee logische ingangen om het interne H-Bridge-circuit te regelen, dat is samengesteld uit vier N-kanaal MOSFET's en in staat is om bidirectionele controle van de motor te besturen en ondersteunt piekstromen tot 3,6A.In termen van het regelen van de motorsnelheid accepteert de DRV8870DDAR PWM -invoer, waardoor gebruikers de huidige verzwakkingsmodus kunnen selecteren om de motorsnelheid nauwkeurig aan te passen.Bovendien, wanneer beide ingangen laag zijn ingesteld, gaat de bestuurder in een slaapmodus met een laag vermogen om energie te besparen en de levensduur van het apparaat te verlengen.
Het beschikt over geïntegreerde stroomregeling op basis van de spanning op de analoge ingangs VREF en ISEN -pinnen, die evenredig is met de motorstroom door de externe zintuigweerstand.Deze huidige beperkende capaciteit regelt de stroomstroom naar een bekend niveau, waardoor de systeemvereisten voor het systeem aanzienlijk worden verminderd en de bulkcapaciteit wordt verminderd die nodig is om de stabiele spanning te behouden, vooral tijdens het starten en het starten van de motor.Bovendien heeft het apparaat een uitgebreide bescherming tegen fouten en kortsluitingsomstandigheden zoals onderspanning, overstroom en overtemperatuur.Het kan een DC -motor aansturen, een wikkeling van een steppermotor of andere belastingen en stabiel werken binnen een breed werkspanningsbereik van 6,5 V tot 45V.De typische RDS (aan) is 565 mΩ (HS+LS), de piekstroom is tot 3,6A en is uitgerust met een PWM -besturingsinterface om gebruikers te vergemakkelijken om de motorsnelheid nauwkeurig te regelen.Tegelijkertijd integreert de bestuurder ook de huidige regulatiefuncties en heeft hij een slaapmodus met een laag vermogen om energie verder te besparen.
Alternatieven en equivalenten:
Het DRV8870DDAR -apparaat kan op meerdere manieren worden gebruikt om een geborstelde DC -motor aan te sturen.
In sommige systemen is verschillende VM als middel om de motorsnelheid te veranderen wenselijk.
De In1- en In2 -pinnen kunnen hoog en laag worden ingesteld voor 100 procent duty cycle drive, en ITRIP kan worden gebruikt om de stroom van de motor-, snelheids- en koppelcapaciteit te regelen.
Dit schema gebruikt alle mogelijkheden van het apparaat.De ITRIP-stroom is ingesteld boven de normale bedrijfsstroom en hoog genoeg om een voldoende spin-up tijd te bereiken, maar laag genoeg om de stroom tot een gewenst niveau te beperken.Motornelheid wordt geregeld door de werkcyclus van een van de ingangen, terwijl de andere invoer statisch is.Rem of langzaam verval wordt meestal gebruikt tijdens de off-time.
Als de huidige regelgeving niet vereist is, moet de ISEN -pin rechtstreeks worden aangesloten op het PCB -grondvlak.De VREF -spanning moet nog steeds 0,3 V tot 5 V zijn en grotere spanningen bieden een grotere ruismarge.Deze modus biedt de hoogst mogelijke piekstroom die een paar honderd milliseconden tot 3,6 A is (afhankelijk van de PCB-kenmerken en de omgevingstemperatuur).Als de stroom groter is dan 3,6 A, kan het apparaat overstroombeveiliging (OCP) of overtollige afsluiting (TSD) bereiken.Als dat gebeurt, schakelt en beschermt het apparaat zich ongeveer 3 ms (tretrie) en hervat vervolgens de normale werking.
• Deelstatus: actief
• Fabrikant: instrumenten in Texas
• Pakket / case: So-PowerPad-8
• Verpakking: tape en haspel
• Aantal uitgangen: 2 uitgangen
• Bedrijfsfrequentie: 100 kHz
• Bedrijfsvoorziening Stroom: 3 MA
• Bedrijfsvoorzieningsspanning: 6,5 V tot 45 V
• Bedrijfstemperatuur: - 40 ° C ~ 125 ° C
• Pin -telling: 8
• Montagestijl: SMD/SMT
• Uitvoerconfiguratie: H-bridge
• Productcategorie: Motor / Motion / Ignition Controllers & Drivers
De DRV8870DDAR heeft de volgende stroomverbruikkenmerken:
Temperatuurkarakteristieken: de temperatuurkarakteristieken van de bestuurder hebben ook invloed op het stroomverbruik.In omgevingen op hoge temperatuur neemt de interne weerstand van het apparaat toe, wat resulteert in extra stroomverbruik.Daarom biedt DRV8870DDAR meestal stroomverbruiksparameters onder verschillende temperatuuromstandigheden in het gegevensblad, zodat gebruikers een nauwkeuriger inzicht kunnen hebben in de prestaties in werkelijke toepassingen.
Dynamisch stroomverbruik: dynamisch stroomverbruik is afhankelijk van de uitgangsstroom, aandrijfspanning en belastingskenmerken van de motor.Dynamisch stroomverbruik zal toenemen wanneer de werklast zwaar is of frequent start, stops en snelheidsveranderingen zijn vereist.De DRV8870DDAR is echter meestal ontworpen als een hoogwaardige bestuurder, dus het dynamische stroomverbruik wordt in het algemeen op een laag niveau geregeld.
Statisch stroomverbruik: het statische stroomverbruik van DRV8870DDAR is erg laag, meestal in het bereik van enkele Milliwatt tot tientallen milliwatt.Dit betekent dat de drive zelf zeer weinig energie verbruikt, zelfs wanneer de motor niet loopt of onder lichte belasting.
Efficiëntie: DRV8870DDAR heeft een zeer efficiëntie ontwerp en kan meestal tussen 85 procent en 95 procent werken.Hoog efficiëntie betekent dat de aandrijving een hoog vermogen heeft om elektrische energie van ingang om te zetten in mechanisch uitgangsvermogen, waardoor het genereren van energie en het genereren van warmte wordt verminderd.
Zorgen voor voldoende lokale bulkcapaciteit staat als een cruciale overweging in het ontwerp van het motoraandijfingssysteem.Grotere bulkcapaciteit levert meestal voordelen op, maar de afwegingen omvatten escaleerden kosten en vergrote fysieke dimensies.
De benodigde hoeveelheid lokale capaciteit hangt af van verschillende factoren, waaronder:
• De motornerremmethode
• De acceptabele spanningsripple
• De hoogste stroom vereist door het motorsysteem
• Het gebruikte type motor (geborstelde DC, borstelloze DC, stepper)
• De capaciteit van de voeding en het vermogen om de stroom te vinden
• De hoeveelheid parasitaire inductantie tussen de voeding en het motorsysteem
De inductantie tussen de voeding en het motoraandrijfsysteem beperkt hoe de snelheidsstroom van de voeding kan veranderen.Als de lokale bulkcapaciteit te klein is, reageert het systeem op overmatige stroomvereisten of dumps van de motor met een wijziging in spanning.Wanneer voldoende bulkcapaciteit wordt gebruikt, blijft de motorspanning stabiel en kan hoge stroom snel worden geleverd.Het gegevensblad biedt over het algemeen een aanbevolen waarde, maar testen op systeemniveau is vereist om de bulkcondensator met de juiste grootte te bepalen.
De spanningsclassificatie voor bulkcondensatoren moet hoger zijn dan de bedrijfsspanning, om marge te bieden voor gevallen waarin de motor energie naar de levering overbrengt.
DRV8870DDAR heeft de volgende functies:
Brede ingangsspanningsbereik: het ingangsspanningsbereik van DRV8870DDAR is 3,8 V tot 36V, wat geschikt is voor verschillende scenario's voor voedingstoepassingen.
PWM -besturing: DRV8870DDAR ondersteunt de pulsbreedtemodulatie (PWM) -regeling, die nauwkeurige snelheid en stuurregeling van de motor kan bereiken door de frequentie en duty cyclus van PWM aan te passen.
Laag stroomverbruik: DRV8870DDAR heeft lage stroomverbruikkenmerken onder no-load of lage lading omstandigheden.Het kan een energiebesparende werking bereiken en het energieverbruik van het systeem verminderen door de grootte van de stroom te regelen.
Hoge integratie: DRV8870DDAR heeft een sterk geïntegreerd ontwerp, waardoor het aantal en de grootte van externe componenten wordt verminderd.Het bevat ook een ingebouwde voedingsspanningsregelaar die de voedingsregelfuncties kan bieden die nodig zijn door externe circuits.
Dubbele H-Bridge-structuur: DRV8870DDAR neemt een dubbele H-Bridge-aandrijfstructuur aan, die voorwaartse en omgekeerde rotatie, versnelling en vertraging en andere bewegingen kan regelen.Het kan bidirectionele controle van de motor realiseren, waardoor de motor vooruit, achteruit en rem kan gaan.
Meerdere interface -opties: DRV8870DDAR biedt meerdere interface -opties, waaronder SPI, I2C en UART, enz. Hiermee kan het communiceren met verschillende controllers en microprocessors voor meer flexibele en handige systeemintegratie.
Hoge stroom rijmogelijkheden: DRV8870DDAR kan de huidige uitgang tot 3,6A opleveren, die kan worden gebruikt om motoren of belastingen aan te drijven die hoge stroom vereisen.Dit maakt het geschikt voor verschillende industriële toepassingen en scenario's zoals robots die een sterke drijvende kracht vereisen.
Ingebouwde beveiligingsfuncties: DRV8870DDAR heeft een verscheidenheid aan ingebouwde beveiligingsfuncties, waaronder overstroombeveiliging, over-temperatuurbescherming, bescherming van kortsluiting en bescherming van laagspanning.Deze beschermingsfuncties kunnen schade aan apparatuur en motoren effectief vermijden en de systeembetrouwbaarheid en veiligheid verbeteren.
DRV8870DDAR biedt een verscheidenheid aan interface -opties, de belangrijkste interfaces omvatten:
DRV8870DDAR biedt een interface voor het regelen van de richting van motorbeweging.Het geeft de voorwaartse of omgekeerde rotatie van de motor aan door een logisch hoog niveau of een logisch laag niveau in te voeren.De ingang van de richtingregeling is meestal verbonden met een digitale uitvoerpen van een microcontroller of een ander bedieningsapparaat.
De DRV8870DDAR biedt ook een foutdiagnostische uitvoer om de bedrijfsstatus van de stuurprogramma aan te geven of fouten te detecteren.Foutdiagnostische uitgangen kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om foutcondities zoals overstroom, overtemperatuur of onderspanning aan te geven.Deze signalen zijn meestal verbonden met digitale invoerpennen van een microcontroller of ander bewakingsapparaat.
DRV8870DDAR ondersteunt PWM (pulsbreedtemodulatie) ingang voor het regelen van de snelheid en richting van de motor.Door de duty -cyclus van het PWM -ingangssignaal aan te passen, kan de snelheid van de uitgangsmotor worden geregeld.De PWM -ingang is meestal verbonden met de PWM -uitgangspen van een microcontroller of ander digitaal uitvoerapparaat.
De invoer inschakelen wordt gebruikt om de motorrijder in te schakelen of uit te schakelen.Wanneer de inschakeldang op een logisch hoog niveau is, bevindt de bestuurder zich in een ingeschakelde toestand en kan de motor aansturen;Wanneer de ingang van de inschakelen op een logisch laag niveau is, bevindt de bestuurder zich in een gehandicapte toestand en werkt de motor niet meer.De ingang van inschakelen is meestal verbonden met een digitale uitvoerpen van een microcontroller of een ander bedieningsapparaat.
H-Bridge-stuurprogramma's zijn een lang vastgesteld middel voor het mogelijk maken van bidirectionele motorrijders.Door er een te gebruiken, kan de rotatie van de motor worden aangedreven en kan de polariteit van de toevoer naar de motor worden verwisseld om de rotatierichting te wijzigen.Het kan ook zorgen voor remmen, wanneer dit vereist is.
U kunt de DRV8870DDAR vervangen door DRV8870DDA, DRV8871DDA, DRV8871DDAR of DRV8872DDA.
Met de geïntegreerde laadpomp in de DRV8870DDAR kan deze werken vanuit een enkele voeding, waardoor het totale systeemontwerp wordt vereenvoudigd.
De DRV8870DDAR biedt verschillende beveiligingsfuncties, waaronder overstroombeveiliging (OCP), overtemperatuurbescherming (OTP), Undervoltage Lockout (UVLO) en foutrapportage.